Każda osoba pokrzywdzona lub będąca świadkiem przestępstwa (sytuacji bezpośredniego zagrożenia życia lub zdrowia) ma prawo wezwać na teren Uniwersytetu Jagiellońskiego Policję (lub inne służby państwowe odpowiedzialne za utrzymanie porządku publicznego i bezpieczeństwa wewnętrznego).
Osoba, która wezwała Policję na teren uczelni ma jednocześnie obowiązek poinformować o tym portiera lub inną osobę upoważnioną przez Rektora do wzywania Policji (np. pracownika Straży Rektorskiej, kierownika domu studenckiego, dyżurnego pracownika dozoru).
Osoba upoważniona przez Rektora do wzywania Policji, która otrzymała informację o wezwaniu Policji na teren uczelni, ma obowiązek powiadomić o tym fakcie niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 24 godzin, Rektora UJ, a w razie jego nieobecności Kanclerza UJ, za pośrednictwem poczty elektronicznej (rektor@uj.edu.pl; kanclerz@uj.edu.pl) albo na piśmie o wezwaniu Policji na teren uczelni.
Przepisy dotyczące wzywania Policji na terenie UJ:
- zarządzenie nr 95 Rektora Uniwersytetu Jagiellońskiego z dnia 2 października 2012 roku w sprawie: zasad postępowania w przypadku wzywania i wkraczania na teren Uniwersytetu Jagiellońskiego Policji i innych służb państwowych odpowiedzialnych za utrzymanie porządku publicznego i bezpieczeństwa wewnętrznego;
- wyciąg z przepisów ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.